שנת תשפ"ג
שנת הלימודים תשפ"ג 2022-2023
למידה בשעת חירום- קורונה
מטרות:
- שגרה בעת חירום – חזרה למסגרת לימודים בית ספרית, תוך התחשבות במצב המיוחד בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.
- יצירת שגרת למידה משמעותית המבוססת על "למידה מרחוק", על מנת לעמוד ביעדים הלימודיים הנדרשים.
- מתן מסגרת ושגרת יום המבוססת על תוכנית לימודים שבועית לתלמידים שתפורסם כל שבוע.
- הכנת התלמידים לבחינות המעבר (שכבת י'), הגמר והבגרות הצפויים בסוף השנה הנוכחית (שכבות י"א, י"ב).
- עיסוק בתכנים ערכים וחברתיים, תוך שימת דגש על יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיחול השבוע.
- מתן מענה רגשי לתלמידי ביה"ס בתקופה בה המשק פועל בתנאי אי וודאות ומייצר תחושות של חרדות, מצוקות ואי נוחות
- שימור הקשר בין תלמידי בית הספר לבין המורים ובין התלמידים לבין עצמם.
- לידיעתכם, הציונים בתעודה יהיו מבוססים על נוכחות והשתתפות במפגשים המקוונים והגשת המטלות בזמן שנקבע.
השיטה:
מסגרת השעות הינה מחייבת הן את צוות המורים והן את התלמידים. בגלל אופי הלמידה מרחוק הסמכות ההורית הינה קריטית ולכן יש צורך בשיתוף ההורים בתהליכי הלמידה על מנת לעזור לתלמידים לעמוד במסגרת הזמנים ובמטלות התפקודיות והלימודיות.
בכל בוקר בשעה 10:00 בדיוק נתחיל את יום הלימודים בהתאם למערכת הלימודים השבועית הכוללת שיעורים כיתתיים, שיעורים על פי קבוצות לימוד, קבוצות לתגבור ושיעורים פרטניים. בנוסף, בכל יום יתקיים מפגש מסכם יומי עם מחנך הכתה.
מחנכי הכיתות ירכזו את המידע והצרכים השונים של התלמידים, כמו כן את הנוכחות ואת ההצלחות והקשיים שעולים במסגרת הלמידה, וזאת על מנת שנוכל להתאים ולדייק את הלמידה עבור כל תלמיד בהמשך.
קבוצות הלימוד והשיעורים הפרטניים הינם דינמיים, ויכולים להשתנות הן במהלך השבוע הקרוב והן במהלך המשך הלמידה מרחוק ולכן חשוב להיות מעודכנים. חשוב שכל תלמיד הרשום לשיעור פרטני יקפיד להשתתף בו.
אופי השיעור אינו פרונטלי (מורה עומד ומדבר מול הכיתה), השיעור המקוון יורכב מפרקי זמן קצרים הכוללים הקניית חומר, למידה עצמית, למידת עמיתים ותרגול, תוך שימוש במגוון האמצעים הטכנולוגיים והלימודיים העומדים לרשותנו בתקופה זו.
השיעורים יכללו מטלות לימודיות אותן יש להגיש בפרק הזמן שהוגדר עבורן.